Jeśli chcesz wiedzieć, jaką wartość ma nieprzerwany czas pracy własnej dzieci w pedagogice Montessori, koniecznie przeczytaj nasz wpis. Zapraszamy do lektury. Znaczenie nieprzerwanego cyklu pracy własnej dzieci w edukacji Montessori Drodzy rodzice, czy wiecie o tym, że jedną z zalet edukacji Montessori jest nieprzerwany cykl pracy? Maluszki, które mocno koncentrują się na celowym działaniu, […]
Więcej“Zabawa jest pracą dziecka” – wg dr Marii Montessori Maria Montessori uważała, że dziecko od początku pracuje, nawet gdy wydaje się nam, że się „tylko bawi”. Jego mózg wtedy intensywnie pracuje i rozwija się. Np. przesypując kaszę z jednego naczynia do drugiego, ćwiczy koordynację ręka-oko, rozwija zmysł słuchu, czuje ciężar naczynia itd. Uważała też, że […]
WięcejCo da w przyszłości Twojemu dziecku nauka angielskiego od najmłodszych lat? Po co znać angielski? Zobaczmy, co na ten temat mówią same dzieci… ,, Da lepsze rzeczy, że lepiej wiesz ” Ania, lat 5 ,, Będzie łatwiej nauczyć się nowych rzeczy. A w szkole pani będzie nas pochwalała i będziemy mieli '6-ki’ oceny ” Zosia, […]
Więcej„Umysł małego dziecka różni się od naszego. Kiedy rozpoznajemy ograniczenia z dotarciem do dziecka za pomocą słów, wtedy cała koncepcja edukacji zmienia się. W zasadzie wystarczy przygotować odpowiednie otoczenie, a nie wmuszać nasze słowa w dziecko.” Od dawna wiemy, że wydawanie rozkazów, nakazów i zakazów dzieciom nie jest skuteczną metodą wychowawczą. Lepszym rozwiązaniem jest stworzenie […]
WięcejW Britiszku wyznajemy norweską zasadę zwaną “friluftsliv”, że “nie ma złej pogody jest tylko złe ubranie”. Filozofia ta, to nie tylko aktywność na łonie natury. Liczy się każdy, nawet najmniejszy kontakt z przyrodą. Dlatego, pobyt na świeżym powietrzu jest nieodłącznym elementem naszego, każdego dnia w przedszkolu. Kluczem do aktywności na świeżym powietrzu jest odpowiedni strój. […]
WięcejW Britiszku pracujemy w grupach zróżnicowanych wiekowo, gdzie rozpiętość wieku zazwyczaj wynosi 3 lata. Dlaczego grupy zróżnicowane wiekowo mają naturalny potencjał do rozwoju społecznego dziecka ? Pomyśl chwilę o swoim otoczeniu. Czy w Twojej pracy wszyscy współpracownicy urodzili się w tym samym roku? Czy idąc na zakupy po drodze spotykasz wyłącznie osoby w Twoim wieku? Oczywiście, że […]
WięcejOtoczenie- czy jest przygotowane tak, aby wspierać rozwój dziecka? Czy meble są na wysokości dziecka? Czy dziecko może samodzielnie sięgnąć po to, czym jest zainteresowane? Czy panuje ład i porządek? Czy stonowane, jasne barwy tworzą spokojną i przyjemną atmosferę? Wartości- czy wartości przedszkola są spójne z wartościami Twojej rodziny? Jaki ma pogląd na wychowanie młodego […]
WięcejMitem jest, że dzieci muszą najpierw dobrze opanować ojczysty język, a dopiero później uczyć się nowych języków. Aparat mowy dziecka rozwija się w pierwszych latach życia. Dzieciom z łatwością przychodzi opanowanie wymowy i brzmienia słów w nowym języku. Często zauważa się, że dzieci zaczynają szybciej mówić w innym języku niż ojczystym. Próby wymawiania słów w […]
WięcejCzy wiesz, że… prawo oświatowe wymienia celebrowanie posiłków jako jeden ze sposobów osiągnięcia dojrzałości szkolnej? W Britiszku zorganizowaliśmy posiłki w taki sposób, aby stworzyć dzieciom warunki do rozwijania jednej z podstawowych umiejętności w życiu każdego człowieka, czyli jedzenia 🙂 Dajemy dzieciom możliwość nakładania sobie potraw, a nawet ich komponowania, dzięki czemu zwiększamy szansę, że […]
WięcejUmiejętności komunikacyjne to jedna z kluczowych kompetencji w życiu osobistym i zawodowym każdego człowieka. Właściwego komunikowania potrzeb, radzenia sobie w grupie czy funkcjonowania w wielojęzycznym środowisku powinniśmy uczyć się od najmłodszych lat. W odpowiedzi na potrzeby zmieniającego się świata opracowaliśmy autorską metodykę nauki języka angielskiego “Around the world”. Dzieci w Britiszku rosną z językiem angielskim, […]
Więcej